Saknar värmen

Igår var det ju så härligt i solen. Vi satt ute och drack eftermiddagskaffet och njöt av solen som brände i ansiktet. Ljuvligt! Idag är det inte lika härligt. Kallt och imorse snöade det när jag klev upp. Usch usch.
(null)
 
(null)
 
Dessa vackra blommor. Älskar hibiscus, och när vi hade huset i Spanien så hade vi flera hibiscusar i olika färger. Dessa tog jag i Egypten. Längtar tillbaka dit... Värmen, ljuset och solen.
 
Nu ska jag försöka sova. Har jobbat hela dagen på jobbet och även jobbat hemma. Just denna vecka är hektisk med betygsättning av avslutade kurser, samt starta upp nya kurser. Det är kul men tufft just denna vecka i brytpunkten. Dessutom ska jag söka praktikplatser och ordna klart för de som ska ut i praktik snart. Eget skrivande? Nä. Inte idag. Men manuset har rört sig i huvudet. Hurra. Nu: godnatt.
1 Helena Dahlberg:

skriven

Ja nu längtar man efter våren! Var Egypten bra alltså!?

Svar: Ja, var är våren?! Är så less på snö och kyla nu och höll på att smälla av när jag såg ut genom fönstret imorse och snön föll...! Grrr.
Egypten var härligt. Varmt och ljuvligt och så läckert att snorkla alldeles vid stranden. Nackdelen var alla påflugna och envetna försäljare och att det fanns dåligt med mat på all-inclusivebuffén för mig som vegetarian. Men vi kan tänka oss att åka dit igen. Helt klart.
Nina

2 Elisabet%20Nielsen:

skriven

Är också så led vid kylan - det får väl vara nog nu? Bra i alla fall att manuset rör sig i ditt huvud i alla fall. Själv läser jag igenom tredje delen av mitt mastodontmanus och slipar litet på ord och fraser.

Svar: Tycker också att det räcker nu. Höll på att bryta ihop när det snöade igår morse. Usch! Härligt med lite finslip! Det tycker jag är roligt. :)
Nina

Kommentera här: