Nytt synops

Eftersom jag behöver skriva om delar av mitt fantasymanus så måste synopset skrivas om också. En till person ska läggas till och delar av händelserna måste ändras. Ett angenämt problem, då det kommer bli så mycket bättre med mer nerv.

 
Var ute och promenerade efter jobbet idag. Det är väldigt backigt och jobbigt att gå här, så jag var alldeles skakig när jag kom hem. Note-to-self: ät innan promenad!
 
Men jag fick en sak på plats i manuset i alla fall när jag promenerade. Hurra!
1 Annika:

skriven

Vilken underbar plats du bor på, välgörande för själen att bara titta på dina fina bilder!
Roligt med ditt nya manus, och att saker föll på plats under promenaden. Promenad eller tvättstugan dominerar för det tycker jag, eller duschen (och där är det svårt att skriva en anteckning i telefonen :-)

Svar: Men åh, tack för dina snälla ord! Ja, det är verkligen en lisa för själen att promenera här i området. Jag brukar också tänka bra när jag stryker. Finns inget tråkigare än att stryka så då passar jag på att tänka manus, haha. :D
Nina

2 Elisabet Nielsen:

skriven

Vilken vacker plats, förstår att den bjuder på inspiration. Ett tips när det gäller backar - stanna ofta och pausa. Och med de vyerna har du all världens ursäkter att stanna och andas.

Promenader och tvättstugan är nog också mina dominerande "bitarna faller på plats" ställen. Och pendeltåg också, både att åka och att stå och vänta på dem.

Svar: Jamen visst är det underbart här?! Ja, jag stannar lite då och då, men nu börjar kondisen bli bättre så jag kan faktiskt gå hela vägen nu utan att stanna om jag vill. Annars gillar jag att stanna och fota och bara ta in nuet.
Haha, ja pendeltåg/tunnelbana är också bra ställen att fundera på.
Nina

3 Marie: Mitt skrivliv:

skriven

Så fint!

Svar: Tack, snälla du. <3
Nina

Kommentera här: