Hej igen

Livet rullar på, men det har börjat rulla i nya banor för mig, vilket gör att jag måste tänka om lite vad gäller min hälsa. Jag kan numera titulera mig hjärtsjuk, så min vardag numera är fylld av mediciner, läkarbesök och ett nytt tänk kring mat och motion. Är numera vegetarian (eller egentligen vegan med tillägg av ost), äter inget socker och dricker ingen alkohol och har börjat träna lite så smått. Jag har alltså behövt lära mig att navigera i nya och okända vatten, vilket har varit oerhört svårt, men nu börjar jag kunna lotsa mig fram i tillvaron. Jag har lärt mig att lyssna mer på min kropp. Säger den att den inte mår bra, då tvingar jag inte mig själv längre att pressa mig till det yttersta. Jag tror att min kropp kommer tacka mig så småningom för den insikten och det aktiva valet jag nu gör. 

 
Så hur går det med skrivandet? Nja, det har verkligen legat i träda eftersom fokus har legat någon helt annan stans. Nu har jag dock börjat klura på ett av mina manus som jag inte skrivit klart (ett ungdomsmanus i fantasygenren), eftersom jag verkligen gillar det och vill ha klart det. Dock inser jag att det är mycket som inte håller där, så jag måste skriva om lite och få in en till huvudkaraktär, samt öka på konflikten mellan dem för att skapa mer nerv.
 
Jag kan inte lova att jag kommer blogga så jättefrekvent här, men jag ska i alla fall försöka eftersom jag nu mår bättre igen och börjar se framtiden lite ljusare än vad jag gjorde för ett halvår sedan.
 
Nu ska jag gå en runda bland era bloggar och se hur ni har det.
1 Elisabet Nielsen:

skriven

Skönt att höra från dig och sympati för de val och den omställning du fått göra. När kroppen säger ifrån får man lyssna på den. Hoppas att du kommer igång med skrivandet och att det går bra med ditt manus för skrivande kan skingra tankarna bättre än det mesta. Välkommen tillbaka!

Svar: Tack Elisabet! Ja, det är kul att jag faktiskt börjat känna lite skrivlust igen, och det är nog precis som du säger att det kan skingra tankarna lite. :)
Nina

2 Annika:

skriven

Skönt att höra ifrån dig igen, samtidigt som det såklart är oroande att läsa. Hoppas att du får må så bra som du bara kan och att din (imponerande) livsstilsförändring leder till något som känns bra! En stor virtuell kram till dig <3

Svar: Tack snälla du! Vad gulligt sagt av dig. En virtuell kram tillbaka! <3
Nina

3 Marie: Mitt skrivliv:

skriven

Oj oj, vad du varit/är med om! Skönt att höra att du fått hjälp och så smått börjar komma i ordning.
Jag och min sambo tog i somras beslutet att börja äta vegankost, av hälsoskäl. Ingen av oss hade (vad vi vet) hälsobekymmer (utöver min utmattning), men det går inte att ignorera att det fått oss båda att må mycket bättre.
Vad kul att du är tillbaka med bloggen iaf och att du känner lust inför skrivandet. <3

Svar: Vad kul med en till vegan. :) Jag har nog (trots min sjukdom) aldrig mått så bra som nu, och det tackar jag vegankosten för.
Ja, jag hoppas att skrivlusten återvänder då den varit puts väck ett tag nu.
Nina

4 Helena Dahlberg:

skriven

Oj vilken resa. Glad att du har den inställningen, är verkligen inte alla som fixar det men bådar gott för framtiden! Spännande att du börjar hitta tillbaka till skrivet igen!

Svar: Ja, livet har sina märkliga vägar och det är bara att följa med, jag har inte så många andra val känns det som. Visst kan jag välja att "gå ner mig" men jag väljer livet. Och skrivandet. =)
Nina

5 Kati:

skriven

Men oj, vad tråkigt att höra att du mått dåligt. :o skönt att du mår bättre nu! Förstår att bloggandet inte är det första man tänker på när man håller på att lägga om sitt liv :o
Sköt om dig! <3

Svar: Tack snälla du. Ja, det har blivit att tänka om lite så bloggen har legat på is. Men nu är jag på g igen. :)
Nina

Kommentera här: