Novelltävling

Hemmets veckotidning har en novelltävling där man ska skriva en kärleksnovell. Tänk romance. Där ligger temat. Spännande. Jag kanske ska ta och sparka igång mitt novellskrivande, för en spännande titel har redan planterat sig i min hjärna. Nu ska jag bara komma på storyn också. Jag har ju en novell som innehåller kärlek, men inte riktigt romance-kärlek, så jag tycker inte att den passar in här. Så nu ska jag tänka nytt. Jag har en idé, så jag ska se om den håller. 12 000 tecken ser enkelt ut till en början, men herregud så svårt det kan vara att komprimera det man vill få fram. Det gäller att inte sväva ut. Något jag är ganska bra på... ähum.

Min ljuvliga pion som blommar för fullt.

Imorgon (torsdag) kommer fotografen och ska ta lite utebilder på huset och trädgården som "lockbilder". Skönt att allt är klart ute nu, så nu kanske jag äntligen kan ta lite semester ett tag och tänka på annat än att måla, gräva, rensa, olja in och plantera. Puh! Så otroligt skönt. Han kommer kl 11, och när det är klart så kan jag andas ut och slappna av.
 
Men nu ska jag klura vidare på min novellidé.

Kommentera här: