Författarwannabe-bloggar?

Om 1 av 3 i Sverige har en dröm om att bli författare, då borde det finnas massor av bloggar av personer som - liksom jag - kämpar för att få våra alster publicerade. För några år sedan när jag var som mest aktiv i bloggosfären på min gamla blogg (ninasskrivarlya) så var vi ett stort "gäng" bloggare som peppade varandra i skrivprocessen, hejade på när man skickade in till förlagen och stöttade när man fick refuseringar. Av dem jag följde då så tror jag alla är utgivna. Det är liksom bara jag kvar nu... Så nu skulle jag vilja hitta fler bloggar som jag, som skriver om processen, kampen, hoppet, förtvivlan, tvekan och glädjen i skrivandet.
 
Jag känner mig liksom lite ensam, så är det någon som kan tipsa om någon annan blogg som håller på och harvar på som jag så vi kan stötta varandra?
 
Please?
 
Tack på förhand.
 
/"Loosern" ;)
 
1 Helena:

skriven

Du har ju redan hittat till mig, så jag säger Hej! hos dig. Pepp behöver vi alla. Kör hårt Nina!

Svar: Ja, toppen! Vi får peppa varandra. Heja oss! :)
Nina

2 Annika & Vera:

skriven

Kära Nina, jag vet precis hur du känner och jag hoppas från botten av mitt hjärta att också du ska lyckas få ditt verk publicerat!
Precis som du läste det ursprungliga manuset till Lustjakt och gav pepp och tips, så vill vi göra detsamma för dig. Vi har skrivuppehåll nu under sommaren och vill gärna läsa ditt manus och ge så rättvis kritik vi bara kan. Kanske kan vi se något som du missat? Vad tror du?
Varm styrkekram!

Svar: Jag har bara skrivit ca 50 sidor, men jag kan skicka det jag har när jag redigerat klart det. Om jag vågar... Haha. :) Jag är seriöst så tacksam om ni ville kolla på det och se det jag inte ser.
Stor kram till er! <3
Nina

3 Elisabet Nielsen:

skriven

Och du har hittat mig också. Utöver novellen som exploderade och blev ett romanprojekt (tack för dina kommentarer!) har jag de senaste åren kämpat med två huvudmanus (lång historia, det kom ett stambyte emellan). Också de är historiska/romantiska, det ena med paranormala inslag. Därutöver har jag skrivit om skrivande i allmänhet och mitt eget i synnerhet, om frustration och motigheter när texten och jag helt enkelt inte är på samma våglängd samt funderingar kring hur min egen skrivprocess fungerar.

Svar: Åh vad spännande. Jag har också skrivit 2 historiska/romantiska manus, men inget av dem blev utgivna. Det andra manuset har bara fått besöka några enstaka förlag, men jag gav upp och började om med det här manuset istället. Vi får heja på varandra helt enkelt! :)
Nina

4 Sara:

skriven

...och mig har du hittat. :) Roligt, tycker jag, som också uppskattar att känna lite samhörighet i det annars rätt ensamma skrivandet. Ser fram emot att få följa dig och ditt skrivande - heja, heja!

Svar: Ja, jätteroligt att hitta någon till likasinnad! Tjohoo! Nu kör vi! Heja oss! :D
Nina

5 Annika & Vera:

skriven

Vi tittar så gärna på ditt manus! Och visst vågar du :) Om du hellre vill skicka något av de färdiga så går det också bra. Vi har nyss läst en bekants deckarmanus. Då låg vi på bryggan i solen och högläste för varandra och diskuterade och noterade det vi hakade upp oss på. Sen är vi såklart fullt medvetna om att våra åsikter inte behöver vara de bästa. Men då har du i alla fall möjlighet att ta ställning till ett par läsares åsikter. :)

Svar: Ni är så himla gulliga! <3 Jag skickar in mina 50+ sidor när jag skrivit om början...
Nina

6 Annika & Vera:

skriven

Det ser vi fram emot! :)

Svar: :)
Nina

Kommentera här: