Planerar manus och funderar på novell

Åh, vad härligt det är att planera upp ett nytt manus. Jag har kommit på ett så himla fint namn till min kvinnliga karaktär som till viss del speglar vem hon är. Jag går omkring och smakar på namnet och jag gillar det. Ofta har jag fått fundera både länge och väl på mina namn, men det här kom till mig direkt. Även min manliga karaktär kom namnet till mig direkt. Det kom egentligen till mig redan i slottet i Berlin när jag gick där, men jag behövde få till efternamnet också. Det kom idag och kändes så självklart när jag kom på det. då känns det skönt när den biten är klar.
 
Jag höll ju på att skriva mitt förra manus som jag kände så starkt för och tyckte att det var så bra. Tycker fortfarande att det ÄR bra, och jag kommer säkerligen ta upp det igen, MEN det är ju det här uppslaget jag väntat på, den här berättelsen jag ska skriva om. En nutida kärlekshistoria (romance om man så vill) kommer det bli, och jag hoppas det kommer bli fantastiskt. Det känns så bra att få börja modellera fram mina karaktärer, börja klura på deras stamträd och släktskap. Utseendet har jag klart för mig, och deras karaktärsdrag i stort. Nu ska jag bara fundera vidare på storyn. 
 
Har också tagit fram min romance-novell, men när jag läser början så känns den platt så jag måste försöka ändra den. Jag har en tanke på hur jag ska börja istället, men nu är klockan så mycket så jag orkar inte göra någon ändring idag i alla fall. Skriver vidare imorgon hoppas jag.
1 Elisabet Nielsen:

skriven

Hoppas det går bra med din romancenovell, själv gav jag upp efter två novellfiaskon. Inte mitt format. Novellen som exploderade och blev ett romanprojekt lever och har hälsan - även om det är ganska sommarslött just nu. Idéerna surrar i alla fall runt i bakhuvudet, närmast på tur står nog förvecklingarna som uppstår när man skall gå iland i Stockholm.

Spännande med ditt nya romanceprojekt - ser fram emot att höra mer om det!

Svar: Det går sådär med novellen ska jag säga. Vi har haft gäster som bott här sedan i söndags, så tiden har inte riktigt räckt till för att hinna skriva också. Nu får vi se om jag kanske hinner lite mer när de åkt iväg idag.
Spännande att din novell som exploderade lever ännu. Spännande att fundera kring dessa förvecklingar. Hoppas du kommer på en bra lösning. :)
Nina

Kommentera här: