Norrlandsresan + Rihanna

I söndags kväll kom vi hem från stugan i Jämtland där vi var i en vecka tillsammans med syrran, hennes sambo och två av deras kids. Min dotter kom int med denna gång då hon jobbar.
 
Även om det är långt och jobbigt att ta sig dit så är det härligt att vara där. Så tyst och lugnt som kontrast till det konstanta bruset här i storstaden.
Fikabuffé på ett stenugnsbageri i Klövsjö. Minivarianter av allt fika. Man äter tills man storknar. Minidammsugarna är så söta och så himla goda.

Bingo brukar vi spela däruppe. Avkopplande och roligt att spela "vanliga" spel.

Vi åkte till ett vattenfall i närheten, Fettjeåfallet som är ett ca 60 m högt fall. Man får gå i bitvis ganska stenig terräng i 2 km, men så värt det. Aldrig har fika smakat så gott som när man sitter med denna utsikt.

En obligatorisk selfie. Röd i ansiktet av ansträngningen (det var riktigt jobbigt att gå upp till fallet).

Igår var dottern och jag på Rihannas konsert. Både hon och jag gillar Rihanna och såg henne för andra gången. En riktig showartist.

Man kan se att vakterna i röda tröjor ger vatten till de som står närmast scenen. Jättebra, eftersom det var ganska varmt i lokalen och vi såg flera unga tjejer som bars bort ändå. Vilket tryck det måste bli när +35 000 människor rör sig mot scenen...! Vi är glada att vi hade sittplatser.


Ett leende to die for.
 
Jahapp, det var min sommar so far. Nu är vi hemma några dagar innan vi ska åka till Berlin, maken och jag, nästa vecka. Inte en rad har blivit skriven än, men funderingarna har gått höga.
 
Vad har ni gjort på er semester? Har ni semester nu? Eller har ni snart? Har ni skrivit något?
1 Katarina:

skriven

Känner igen känslan från när jag var och såg Aerosmith för några år sedan. Vi (Jag och Carola) stod längst framme vid scenen, skitcoolt och så värt den förhållandevis lilla tiden vi fick köa och skynda oss att sno åt oss de bästa platserna :) Det var så himla häftigt att vara så nära dem.

Svar: Ja, det är så supercoolt att gå på konsert. Fast jag håller mig nog lite längre bak, för jag får panik när det är för trångt. Usch.
Nina

Kommentera här: