När tiden inte räcker till

Jag blir så frustrerad när tiden är för kort för allt jag vill hinna med. Jag vill skriva, skriva, skriva, men det finns ingen tid till det. Nu är det mycket jobb och så är det allt med försäljningen av huset. Som lök på laxen så ska jag börja plugga. När ska jag då hinna med mitt underbara manus?!
 
Igår hann jag bara skriva typ en halvtimme, och det blir väl samma nu. Ska bara skriva klart blogginlägget först, så ska jag se om jag hinner skriva lite grann innan sängdags.
 
Hinner jag med 300 ord idag? Jag satsar på det.
 
Nu kör vi!
 
Edit: Det blev 482 ord. Tjohoo!
1 Elisabet Nielsen:

skriven

Hoppas du kan stjäla dig till några minuter här och några minuter där. Ikväll har det blivit mer lästid än skrivtid. En viss, nyutkommen svensk romance anlände från Bokus.

Svar: Ja, det blir ju väldigt lite tid som jag får till skrivtid numera, men jag är glad för varje liten halvtimme jag får. :)

Åh, vad härligt med nya boken! Är den bra?
Nina

2 Helena Dahlberg:

skriven

Bra där, många bäckar små!!

Svar: Men eller hur! Varje ord som skrivs är en seger. :)
Nina

3 Annika:

skriven

Hejja! Bra att överträffa förväntningarna på antalet ord :-)
/Annika

Svar: Ja! Jag känner mig så himla stolt när jag går över mitt mål. :)
Nina

4 Elisabet Nielsen:

skriven

Så här långt (dryga hälften) är den (En enda risk) jättebra. Litet annorlunda men väldigt, väldigt bra. Man märker hur välresearchad den är, Kiruna känns som om man är där.

Svar: Åh, vad härligt det låter! Längtar jättemycket efter den! :) Lova att skriva recension på den i din blogg. :D
Nina

5 Elisabet Nielsen:

skriven

Lovar!
Men det kommer nog att dröja litet, jag läser alltid en bok jag tänker recensera minst två gånger.

Svar: Åhå, då får jag vänta ett tag till då... ;D
Nina

Kommentera här: