En händelserik helg

I helgen var vi hos min syster i Västerås och firade lite födelsedagsbarn. Två av syrrans tre pojkar har fyllt år, och så hennes sambo så vi firade dem alla tre med tårta och goooood mat och gooood dryck. Herregud vad jag har ätit i helgen. Som alltid när vi är hos dem. Man rullar nästan hem därifrån.

På lördagen åkte vi till en vikingaby som de fört upp där utanför Västerås med aktiviteter, mat och en massa skepp. Frösåkers vikingaby kallas det för. Om ni bor i närheten så är det ett fantastiskt tillfälle att åka dit och hitta på roliga saker tillsammans med sina barn. Vi hade en jätterolig dag där, och bilder kommer i morgon då de ligger i kameran och jag är för trött att föra över dem nu.

Idag åkte vi till en drivingrange i närheten där syrran bor och slog några hinkar med bollar. Syrran och hennes familj håller på och tar grönt kort, och jag blev jätteinspirerad att ta uppmitt golfspelande igen. Jag påbörjade mitt gröna kort för kanske 15 år sedan, men avbröt av flera olika skäl innan jag ens fått det. Men nu var det superkul att testa att slå igen, och takterna sitter i. jag ska nog ta upp det här med golfen igen, nu verkar det enklare att ta grönt kort än vad det var för 15 år sedan. Hurra vad kul. Sonen och maken testade också för första gången, och sonen som snart är 10 var jätteduktig att få iväg bollarna trots att han aldrig hållit i en golfklubba förut (förutom minigolf - men det är ju en helt annan teknik). Än mindre försökt swinga. Tror alla blev lite bitna att fortsätta. Det här var ju superkul!

Visst ser jag proffsig ut?! Hahahahha host host. Nä. Kanske inte. Men det var kul.
 
Och herregud vad jag ser ut att vara bred om rumpan på högra bilden. Men jag ser att koftan ligger så det ser värre ut än vad det är, även om jag inte är någon benget direkt.
1 Helena Dahlberg:

skriven

Tack för utflyktstips!

Trevligt med golf, spelade lite (och uselt) i början av 2000-talet. Kul sådär ibland, men max nio hål tycker jag. Varför ska de alltid envisas med 18? Det är i mitt tycke alldeles för mycket. Skulle däremot fem-sex hål bli kutym skulle jag absolut kunna tänka mig att börja igen.

Svar: Tycker också att 18 hål är ganska mycket, men jag har inte kommit så långt att jag börjat komma ut på bana än. Men kan man inte kliva av banan efter man spelat så mycket som man vill? 5-6 hål t ex? Har ingen aning...
Nina

Kommentera här: