"Bara" 811 ord idag pga begränsningar

Idag gick det lite trögare att skriva. Det blev bara 811 ord. Jag är inne i en passage som är lite svårare att skriva, men samtidigt är den ganska rolig så det borde inte vara svårt. Problemet med mig när jag skriver är att jag fastnar i formuleringar och backar hela tiden för att se om jag stavade fel eller liknande. Jag har så svårt att släppa det där för att kunna flödesskriva, men försöker. Jag är en perfektionist med mitt skrivande som det verkar, och det begränsar mig. Irriterande nog. Ibland kan jag däremot få ett rejält flöde och skriva 5000 ord på en dag, men då har jag tur och tänker inte ens på att korrigera mig själv under tiden.
 
Nåja, jag lär mig och jag hoppas det går bättre imorgon.
 
Vad har ni för "tokigheter" som begränsar er i ert skrivande? Om ni har några vill säga... :)
1 Helena Dahlberg:

skriven

Låter inte så lite alls tycker jag! Intressant fråga vad som begränsar i skrivandet. För mig är det nog främst svårigheten att hålla mig på spåret. Svävar så lätt iväg vilket gör det hela svårt att styra upp när allt ska knytas ihop sen... Och mitt dåliga minne som gör att jag blandar ihop saker och ting en hel del också.

Svar: Tack, det var snällt att du tyckte det, själv tycker jag allt under 1000 ord är lite. ;D
Jag känner verkligen igen det där med att sväva iväg på sidospår. Där kan jag fastna och skriva massor innan jag sedan läser igenom och inser att det där inte ska vara med, eller i alla fall inte i den omfattningen. Att jag blandar ihop saker och ting har jag fått bukt med ganska bra nu i och med att jag skriver ett bra synops och dessutom har ett excelark där jag skriver upp viktiga saker så jag ska komma ihåg det längre fram. :)
Nina

2 Cecilia:

skriven

Här går det också segt pga trötthet! Har denna vecka bara haft ett skrivpass. :P

Svar: Ja, trötthet är verkligen en mara för skrivandet. Men tänk ändå att ett skrivpass är bättre än inget alls. :) Hoppas du blir piggare snart.
Nina

Kommentera här: