Valet 2014

Det är skrämmande. Jag vill inte gärna diskutera mina politiska åsikter i bloggen, men jag gör ett undantag. Det torde ju inte vara någon större överraskning att jag är emot SD i alla fall. Hursomhelst, jag kan inte låta bli att reflektera över vad som händer i vårt samhälle när 13% av svenska folket röstar på SD... Vad har gått fel? Vad har blivit så fundamentalt snett så 13% av Sveriges befolkning röstat på ett parti som visat sitt fula tryne allt för många gånger med sitt kvinnoförakt, sin främlingsfientlighet och allmänna buffelfasoner som inte hör hemma i ett civiliserat samhälle. Jaja. Bara att acceptera. Vi har en demokrati och vi får böja oss för folkets vilja. Vill 13% av folket ha SD i riksdagen, då blir det så. MEN, vi ska ändå i varje andetag vi tar kämpa mot den rasism som genomsyrar deras parti och som tydligen sprider sig i landet. Vi får aldrig glömma vad partiets grund kommer från. Det är nazism och vit makt. Så Jimmie Åkesson: trots alla dina fina ord som tydligen verkar gå hem hos 13% av folket, så hoppas jag att du aldrig kommer få möjlighet att bestämma i vårt fina, multikulturella land! Den människosyn du och de dina står för får inte stå oemotsagd. Vi måste kämpa emot, för vår egen skull, för våra barns skull och för mänsklighetens skull. 

Kan vi lova varandra det?
1 Agneta:

skriven

Det är svårt det här med invandringspolitik. (Jag började skriva en lång kommentar, men insåg att det bara blev rörigt. Jag har för lite kunskap!) Men klart är att de övriga partierna misslyckats med invandringspolitiken.

Svar: Visst är det så, Agneta. Jag håller helt med dig i det, och det är (bland annat) det som spelat SD i händerna, eftersom de talat om invandringspolitiken medan de andra partierna varit mer lågmälda och glidit undan lite.
Nina

Kommentera här: