Skrivkramp

Takdropp och rännilar av smältande snö. Det finns hopp om att det blir vår och sommar även i år. 
 
(null)
 
Så, hur lever livet med er? Själv försöker jag navigera mig fram i livet och försöka komma på vad jag vill göra när jag blir stor. Många tankar utan svar just nu...
 
Skrivandet går sisådär. Jag läser och hittar inspiration till tusentals nya manus i huvudet, men när jag sätter mig och ska skriva så knyter det sig totalt. Jag får inget flöde alls utan det blir mer att jag värker fram ett par meningar, och så lägger jag ner när jag tråcklat fram tre meningar på en halvtimme. Ungefär så ligger landet just nu. Jag vet inte varför det är så himla svårt att få till flödet trots att manuset och karaktärerna ligger mig varmt om hjärtat och jag har en ganska bra struktur på vad som ska hända. Förut kunde jag skriva sida upp och sida ner, men nu är det tvärnit. Suck. Jaja. Jag ska väl försöka fortsätta få ihop några meningar till ändå. En mening är väl bättre än ingen alls? 
1 Elisabet%20Nielsen:

skriven

Absolut! Ibland är det texten som behöver ligga till sig och mogna, och ibland är det man själv som inte är redo att skriva vidare. Var inte för hård mot dig själv. Du har i alla fall, om jag förstår dig rätt, idéer som ligger och gror.

Svar: Så är det. Mest är det jag som ligger och mognar (lite väl länge). Men jag kämpar på. :)
Nina

2 Helena Dahlberg:

skriven

Shit vad frustrerande, lider med dig! Har ingen aning hur man botar skrivkramp. Kanske förbjuda dig själv att skriva i en vecka eller två så du hinner börja sakna det och jobba upp suget/behovet?

Svar: Har testat den varianten också, men det hjälpte tyvärr inte. :( Men nu har jag ändå kommit igång lite med skrivandet. :)
Nina

Kommentera här: