Så glad!

Jag är så himla glad för strukturen som jag fått till, tack vare Pia Lerigons inlägg. Nu har jag fått ett jättebra skelett till mitt manus som är tydligt och framför allt så ser jag klart i vilken riktning jag ska gå och i vilken ordning saker ska ske, något jag inte riktigt hade tidigare. Jag har slutet klart för mig också, och har skrivit det mesta av den avslutande scenen bara för att det blir så vansinnigt bra.
 
Hurra!
1 Elisabet Nielsen:

skriven

Så härligt, Nina!

Jag har skrivit de två sista kapitlen plus epilogen på mitt mastodontmanus - även om det alltjämt finns ett hål på ett par kapitel dessförinnan. Men dessa tre texter visade mig bättre än någonting annat exakt vart den här boken var på väg. Och alla tre texterna är klockrena.

Svar: Precis. Det var just detta jag saknade att tydligt se slutet för att se varthän det bär. Tror det är viktigt så man inte fladdrar iväg i obestämd riktning.Härligt med klockrena texter! Hurra för det! :)
Nina

2 Helena Dahlberg:

skriven

Ja, heja dig!!

Svar: Tusen tack, det behövs!
Nina

Kommentera här: