Redigeringen har startat

Men så roligt att vara tillbaka i mitt manus, att få återstifta bekantskapen med mina härliga karaktärer igen och leva med dem i deras värld. Jag inser nu hur mycket jag saknat dem alla, även min sexistiska, otrevliga antagonist. 

 
Jag plockade direkt fram lien och kapade lite i första kapitlet och skrev om. Förtydligade. Gestaltade. Herregud så bra det blir! Hurra!
 
Ljuvliga färger i vår buske med amerikanska blåbär. 
 
Hur går det för er? Vad har ni skrivit idag?
1 Marie: Mitt skrivliv:

skriven

Vad kul med en sådan känsla! Pepp!

Svar: Jaaa! Det är ju helt underbart! Pepp tillbaka! =)
Nina

2 Elisabet Nielsen:

skriven

Så roligt att det känns så bra att ta tag i manuset igen, Nina. Och vilken inspirerande färgprakt. Jag kämpar med att få in en scen med kvinnliga huvudperson i femte kapitlet. Eftersom hon inte är involverad i handlingen i de nya inledningen jag skriver (hon befinner sig på annan ort inledningsvis) har jag, för att hon inte skall försvinna alldeles ur sikt, fått spinna ett slags liten parallell bi-intrig om vad hon upplever när besöket hos en studiekamrat blir allt mer komplicerat och pinsamt och flika in det i korta scener mellan huvudhistoriens scener som huvudsakligen utspelar sig mer på berättelsens hemmaplan. De här små scenerna artar sig rätt bra, även denna senaste. Men femte kapitet, som redan var i längsta laget, hotar att bli på tok för långt.

Svar: Ja dessa personer som inte kan bete sig som man tänkt sig. Men det känns så underbart in i själen när man fått till det och känner sig nöjd med vad man åstadkommit. Håller tummarna för att ditt kapitel blir toppenbra!
Nina

3 Annika:

skriven

Heja dig!

Svar: Tack så mycket! :)
Nina

4 Helena Dahlberg:

skriven

Bra där, hoppas själv få fram den imorgon och börja rensa mitt eget manus. Har inte fått något manusjobb gjort idag dock...

Svar: Heja! Nu kör vi!
Nina

Kommentera här: