Mobilen är mitt allt!

Ja, typ i alla fall. Ikväll insåg jag faktiskt hur beroende jag är av att ha mobilen nära till hands. När jag gick från jobbet idag så var jag oerhört trött och dessutom gick jag och pratade med min kollega vilket gjorde att jag inte tänkte mig för. När jag så kom hem letade jag efter min mobil (en ganska vanlig syn här hemma), men hittade den inte. Då insåg jag att den faktiskt ligger kvar på mitt skrivbord på jobbet! Inte helt optimalt att den ligger helt öppet, även om rummet är låst. Jag kände mig oerhört naken utan den, och eftersom vi inte har någon fast telefon hemma så vill jag gärna ha telefonen till hands om dottern skulle höra av sig t ex. Nu kan hon ju förstås höra av sig till maken om det skulle vara så att hon märker att jag inte svarar om hon skickar sms, men ändå. Sedan använder jag mobilen till så mycket annat, så jag blev plågsamt påmind om hur pass beroende jag är av att ha mobilen hemma. Det var bara att åka till jobbet för att hämta den, eftersom jag inte gärna vill riskera att bli av med den. Kollegorna blev lite förvånade att jag dök upp där kl 19 på kvällen, hehe.
 
Måste nog "avgifta mig" lite från mobilen tror jag... Ähum.
 
Bildresultat för addicted to cell phone quotes
1 Marie: Mitt skrivliv:

skriven

Förutom telefon är det ju plånbok nu för tiden, så den måste verkligen följa med överallt 😄
Jag försöker lägga bort den ibland, det där okynnessurfandet är klart ohälsosamt och splittrande. Men tack och lov är vi vuxna och kan välja själv 😊

Svar: Ja precis, det är ju fördelen med att vara vuxen. 😉 Men jag håller med om okynnessurfningen. Måste verkligen minska ner på det. 😬
Nina

2 Annika:

skriven

Har under utmattningsh-vetet lärt mig att lägga bort telefonen under kvällarna, med ljudet avstängt om jag inte väntar något samtal. Problemet är att ljudet fortfarande är avstängt när jag slarvar bort den senare(gör det varje dag nästan!) och desperat försöker ringa den för att höra var jag lagt den :-D
Men jag är som du väldigt beroende av att ha den till hands, vi har ingen fast telefon och jag använder den även som plånbok, bloggar från den, fotar med den, skriver ibland i den, lyssnar på bok & pod, etc etc. Har svårt att se att telefonen endast är av ondo, tycker livet blev enklare efter att de smarta telefonerna gjorde entré!

Svar: Haha. Total igenkänning! Springer jämt runt och söker min telefon. Men jag har i alla fall vibrationer på så jag hör oftast ändå var den är. Ja, precis så är det. Jag har också telefonen till allt, så jag kan inte leva utan den. Hu om den skulle bli stulen!!! 😱
Nina

3 Helena Dahlberg:

skriven

Usch inte kul att glömma mobilen. Som du säger är den så gått som oumbärlig nuförtiden. Någon talade om ett larm/varning som går om man lämnar jobbet eller hemmet utan den. Vore bra! Vet inte om det finns eller om det bara var en önskedröm. Skulle man kunna ha en detektor i varje par skor typ som känner av när man drar iväg nånstans!

Svar: Jag skulle verkligen behöva det där larmet, om det fanns... Blir så less på mig själv. Jag är inte slarvig annars (tvärtom), men mobilen förlägger jag jämt, och jag blir oerhört stressad om jag åker hemifrån utan den. Till och med om jag bara ska åka och handla och den inte är med, känner jag mig naken. Så märkligt hur en pryl kan få en att känna så.
Nina

Kommentera här: