Julen närmar sig

Jag börjar bli sugen att få börja julpynta i huset för första gången. Förra året flyttade vi in den 22/12, så det blev inte mycket julpynt här. Eftersom vi hade en köksrenovering också, så åkte vi iväg över julen till min syster. Jätteskönt att bara koppla bort eländet ett par dagar, men det var ju inte mycket till julkänsla när vi kom tillbaka hem igen. Jag älskar julen, så jag ser fram emot att få dra fram kartongerna med pynt. Några helger kvar bara... Sedan smäller det!
 
Något jag så gärna skulle vilja ha är de underbara retroljusstakarna Luma från ca 60-talet. Vi hade sådana hemma i mitt barndomshem, och de var starkt förknippade med advent och jul för mig. Tyvärr gick de sönder, och nu försöker jag hitta ett par stakar som inte kostar skjortan. På tradera finns det många, men de går för många sköna hundralappar, och det tycker jag är alldeles för mycket pengar. Men visst är de fina?! Jag får helt enkelt leta vidare och se om jag hittar någon till bättre pris. Jag slutar aldrig hoppas...
Bildresultat för luma ljusstake
Bild lånad från tradera.
1 Marie: Mitt skrivliv:

skriven

Jättefin ljusstake! Det finns mycket fint som är ack så dyrt. Men retro är iaf återbruk och bra för miljön, så det kanske kan vara värt en slant...

Svar: Ja, det är ju det trots allt. Återbruk är viktigt för mig, så det kan bli så att jag köper dem ändå istället för att köpa nya stakar.
Nina

Kommentera här: