Hej hopp

Njuter av att läsa Simonas bok, så jag drar ut på det så länge jag bara kan. Läser någon sida i taget och slår mig själv på fingrarna att jag inte ska läsa mer för jag vill inte att den ska ta slut. Håhåjaja. Men jag har ju en massa andra bra böcker att gräva ner mig i, så det är inte särskilt synd om mig. 
 
För övrigt då? Tja, jag håller på att navigera mig fram i den vegetariska matvärlden och testar nya recept och dokumenterar detta i en matblogg. Skrivandet hinner jag inte riktigt med just dessa dagar, men mina karaktärer lever i mitt huvud och härjar runt och pockar på uppmärksamhet. I helgen får vi besök från norr, så vi får se hur mycket tid det kommer bli för skrivandet...
 
 
1 Elisabet Nielsen:

skriven

Hm... Om du ger gästerna sovmorgon, men själv ställer väckarklockan och stiger upp en timme tidigare för att få litet skrivtid?

Fast å andra sidan vill du kanske njuta av en sovmorgon själv också. Och är gästerna morgonpigga funkar det kanske inte så bra.

Svar: Det är en tanke, men jag är så oerhört morgontrött så jag behöver nog få mina timmars skönhetssömn. De ska ändå åka iväg på något bilmuseum på fredag (zzzzz), så jag hoppas jag kan få lite skrivtid då. :D
Nina

2 Annika:

skriven

Karaktärerna kan behöva löpa fritt i huvudet ett tag, tids nog finns möjlighet att fånga dem på papperet igen :)
Är den där matbloggen offentlig? Äter vegetariska luncher och behöver inspiration :)

Svar: Ja, de kanske behöver stöka runt lite i huvudet ett tag. Men hoppas att jag får tid att sätta mig med manuset snart. Länk till bloggen kommer i ett nytt inlägg. Kul att du äter vegetariskt. :D
Nina

Kommentera här: