En författarwannabe's bön

Käre Gud (eller vilket väsen man nu vill tillbe), hör min bön.

Förlaget, du som är i mina drömmar.
Låt ditt namn bli helgat.
Låt din antagning komma.
Låt din vilja ske, i mailen eller på telefon.
Ge mig idag det kontrakt jag behöver,
och förlåt mig för min otålighet
liksom jag förlåter er för den tid det tar att höra av er till mig.
Utsätt mig inte för prövning,
utan rädda mig från väntan.
Dina är resurserna,
din är makten och refuseringen.
I evighet.
Amen
 
1 Helena Dahlberg:

skriven

Haha, jaja, jag ska försöka förlåta för den tid det tar för dem att höra av sig!

Svar: Åh, jag kommer förlåta dem med glädje den dag de hör av sig. :D
Nina

2 Helena Dahlberg:

skriven

För övrigt gillar jag den gamla versionen av originalbönen mycket bättre. Ett riktigt nerköp när de gjorde om den...

Svar: Eller hur. Jag håller helt med, men min bön passade bättre in med denna tyckte jag, så det fick bli den nya varianten i stället.
Nina

Kommentera här: