Så var helgen över igen...

Förstår inte var den här helgen tog vägen... Jag tycker det var alldeles nyss det var fredag och jag satt på tåget ner till Skåne för att hälsa på min barndomskompis och nu sitter jag här hemma i soffan och undrar vad som hände. Men jag hade i alla fall en mysig helg i Skåne, så jag saknade inte bokmässan egentligen. I lördags var vi i Köpenhamn. När jag bodde i Malmö i början av 90-talet så åkte vi till Kph lite då och då, men sedan jag flyttade från Skåne så har jag inte varit där. Det var kul att se staden igen, och kul att få träffa min vän och njuta av staden med henne. Vi bara tog det lugnt, strosade, kollade på folk, käkade indiskt, drack lite vin, strosade, drack kaffe, strosade, drack bubbelvin, strosade och kollade på ett slott och så åkte vi tillbaka hem där vi drack lite vin och åt ost och kex. Vid halv 11 kraschade jag i säng, totalt slut. Sov till 8-tiden och efter frukost åkte vi till tåget. 
 
Kort sagt, en lugn och avkopplande helg. Precis som jag vill ha det. Tog inga bilder heller utan bara var i stunden, där och då. Underbart.
 
Inte en bokstav har jag skrivit heller. Datorn fick ligga kvar i väskan hela resan.
1 Elisabet Nielsen:

skriven

Det låter härligt, Nina. Fick du någon ny slottsinspiration den här gången?

Svar: Nej, tyvärr inte. Vi gick aldrig in i slottet då det var så lång kö. Men vi gick där båda två och tänkte på hur det kunde ha sett ut där för hundra år sedan... Spännande bara det! :)
Nina

2 www.nastasida.blogspot.se:

skriven

Låter härligt! Och ibland är det bra att vila från datorn och alla ord, jag brukar få riktigt flow efteråt :-)
//Annika

Svar: Ibland är det jätteskönt att bara slippa skriva, men nu känner jag mest en frustration över att jag inte hinner då det är så mycket annat runtomkring för tillfället. :( Gaaaahhh!
Nina

3 Marie:

skriven

Att vila och hämta kraft behövs också och ibland blir saker inte som vi tänkt oss, bara att gilla läget och ta nya tag.
Själv var jag inte så avundsjuk på bokmässebesökarna (usch för att trängas), däremot på din resa. Så härligt med Köpenhamn!

Svar: Ja, det är faktiskt viktigt att få hämta kraft också ibland om man ska orka.

Jag gillar inte heller att trängas, men jag gillar böcker och människor så nästa år SKA jag dit. 😄 Köpenhamn var jättemysigt. 😃
Nina

Kommentera här: