1118 ord på en timme

Men åh, vad det är roligt att skriva det här manuset! Jag vill inte sluta nu, men måste eftersom jag ska upp tidigt imorgon och åka till jobbet. Jag vill ju bara sitta och skriva om mina underbara karaktärer. Bokstäverna bara flyger ur mina fingrar och tangenterna smattrar som kulsprutor. Jag har skrivit ett par korta scener nu som är helt makalöst bra. I alla fall kommer de bli bra när de redigerats till lite, men innehållet är jag jättenöjd med. Jag hade ingen aning om dessa scener när jag öppnade dokumentet idag, utan de bara kom när jag satt och skrev. Helt underbart. SÅ ska det vara att skriva. Tänk om varje skrivdag var så där härligt produktiv.
 
Nu ska hjärnan få vila. 
1 Helena Dahlberg:

skriven

Fantastiskt, finns det någon bättre känsla än att skriva när det går så där som bäst?! Blir lite nyfiken när du skriver "korta scener", vad är en kort scen för dig? Tycker det är så svårt att avgöra en bra kapitellängd. Mina kapitel brukar ligga nånstans mellan 4-7 sidor med Courier 11, dubbelt radavstånd och breda marginaler...

Svar: Det är en helt underbar känsla! Ja, vad är en kort scen? Just nu är mina scener ganska korta, typ 3-4 sidor i Times 12 med breda marginaler och 1,5 radavstånd. Men det är ju "råmanus" så när jag sedan bygger på dem så blir de längre. Ibland kopplar jag ihop flera scener till ett kapitel, det beror på hur allt hänger ihop sedan när jag är klar med hela manuset. :)
Nina

2 Elisabet Nielsen:

skriven

Finns ingen härligare känsla när man skriver än när man hamnar i flow och dammluckorna bara slås upp på vid gavel och texten forsar fram så fort ens fingrar förmår snubbla fram över tangentbordet. Jag hade mina senaste episoder av flow när romancenovellen exploderade och blev till ett romanprojekt istället, sedan dess har det varit rejält lågvatten resten av sommaren.

Svar: Men precis. Det är så himla kul att följa fingrarnas utflykt på tangentbordet för att se vad de tänker producera. Man hinner knappt med att skriva, precis som du säger. Man få passa på när tillfällena kommer. Det är ju inte varje dag...
Nina

3 Kati:

skriven

Åhh, underbart! Jag blir glad bara av att läsa det du skriver, den där känslan!!! Det är ju det bästa som finns!

Svar: Visst är det underbart?! Det är nästan magiskt när man sitter och skriver och det bara flyter på. Då kan man sitta i flera timmar och glömmer bort både tid och rum. :)
Nina

4 Helena:

skriven

118 ord på en timme är bra jobbat :-) Det tycker jag du ska känna dig nöjd med. Och visst är det underbart när manuset man håller på med känns roligt att skriva! :-)

Svar: Faktiskt så kände jag mig riktigt nöjd med det. Jag hann knappt skriva allt jag tänkte. :D Då är det riktigt, riktigt roligt!
Nina

Kommentera här: