Jodå, jag lever!

Hoppsansa, vad tiden går fort! Det har gått över en månad sedan sist jag skrev. Jag har ägnat mycket tid åt plugg, jobb och åt min matblogg där jag testar recept som är nyttigare, fria från raffinerat socker och just nu även från gluten. Jag kämpar med min vikt och den bloggen hjälper mig lite. Den heter Vardag utan socker och du hittar den här om du vill kika. Var snäll i dina eventuella omdömen, för det har tagit mig lång tid att våga exponera den. I och med att jag gör det så exponerar jag även mig själv och min kamp mot övervikten och det är väldigt känsligt för mig. Men nu ska jag sluta skämmas och istället kämpa mot sockermonstret.
 
Här kommer jag dock fortsätta prata om böcker och skrivandet. Både läsandet och skrivandet ligger i dvala, men idag började jag faktiskt läsa igen och jag skrev klart en novell idag! Jag brukar inte skriva noveller, men jag måste ju testa ibland. Nu dök tillfället upp när Jenny (som är initiativtagaren till novellsamlingen #Älskanoveller) skrev på Facebook om en uppföljare till novellsamlingen, och jag kände mig taggad att testa mina gränser. Jag har funderat i nästan en månad på vad jag skulle skriva om, men en kväll när jag var ute och gick så kom det bara över mig vad jag skulle skriva om. Jag skrev ett utkast och idag skrev jag klart den. Deadline är imorgon då den ska skickas in, så jag får klura in i det sista om jag ska ändra något. Men jag tror inte det. Jag är nöjd.
 
Nu får vi hålla tummarna att det går vägen så min novell kommer med.
1 Linn Thunlind:

skriven

Du är inte ensam om att tycka att det här med vikten är lite känsligt. Har själv kämpat med vikten sen jag kom i tonåren. Men nu har även jag tagit tag i det här. Hejar på dig Nina och det var en jätte fin viktblogg med massa goda recept :)

Svar: Tack fina Linn. Vad gulligt sagt. Nu får vi peppa varandra genom bloggarna. Heja oss!
Nina

Kommentera här: