2118 ord!

Ibland är det så märkligt. Efter jag hade skrivit det förra inlägget så öppnade jag mitt manus och började skriva. På några timmar fick jag ur mig 2118 ord! 2118! På några timmar! Wow! Jösses vad roligt det var att få skriva och känna att flödet (tillfälligt?) kommit åter och att skrivknuten (tillfälligt?) löst upp sig. Jag skrev bara utan egentlig tanke på vad som skulle hända, och nu har saker hänt som jag inte hade väntat mig. Min karaktär gör saker som jag inte hade tänkt från början, så vissa saker måste nog ändras, men förhoppningsvis till det bättre.
 
Det jag skrev om för ett par inlägg sedan om att jag skulle ta en karaktär från ett annat manus och stoppa in i det här manuset verkar inte funka ändå. Han är egentligen helt perfekt, men jag får ändå inte till det. Han passar perfekt, men ändå inte. Gaaahhhh! Så frustrerande! Så jag får förpassa honom tillbaka till hans gamla manus där han får bida sin tid i väntan på att jag ska ta upp det så småningom.
 
Men jag är på gång i alla fall. Idag har jag inte hunnit/orkat skriva något då vi haft fullt upp hela dagen. Men manuset har rört sig i huvudet i alla fall, och det är ju positivt.
 
1 Helena Dahlberg:

skriven

Ja, ibland behöver man spy ut sig för att komma vidare!!

Svar: Verkligen! Det var som att vrida på en kran, så nu hoppas jag att det fortsätter flöda.
Nina

2 Elisabet%20Nielsen:

skriven

Härligt att höra, Nina!
Hoppas att skrivflödet fortsätter.

Svar: Tack, Elisabet. Det hoppas jag med! :)
Nina

3 Marie: Mitt skrivliv:

skriven

Men heja vad bra! Läste precis ditt förra inlägg, skönt att du kommit vidare.
Jag har haft en sådan horribel idétorka och fantasilöshet de senaste veckorna. Att skriva manuset har gått bra, för där är historien redan framfantiserad, men ämnen för blogginlägg, framtida manus o.s.v. har varit omöjliga att vaska fram.
Jag skrev ett blogginlägg om saken och på något vis blev det en katalysator. Kanske är det så enkelt att när vi artikulerar problemen så går de från att vara monster i mörkret till strimmor av ljus? Jag väljer att tro det.
Vad kul att du skriver, över 2000 ord är toppen! Fortsatt lycka till :)

Svar: Tack! Ja, visst är det konstigt, det var ju precis samma för mig. Så snart jag skrivit mitt inlägg i bloggen så kom idéerna till mig. Märkligt. Håller tummarna att det lossnar för dig också snart. :)
Nina

4 Annika:

skriven

Härligt med skrivflöde! Ibland är det bra att bara skriva, lite prestigelöst, det mesta går att fixa till i efterhand :)

Svar: Ja det gör ju det (som tur är). Det är ju ingen hög litterär kvalitet direkt på det som sprutar ur mina fingrar just nu, hehe.
Nina

Kommentera här: