Födelsedagsfirande - check!

Idag för 11 år sedan blev jag mamma igen för andra gången. Maken och jag hade fått kämpa länge för att få honom till oss. Det tog många år och många turer mellan hopp och besvikelse innan det slutligen resulterade i vår Isak. Det är ju ingen självklarhet att få barn, det blev vi verkligen varse då jag ändå var lite äldre. Men han är här, och idag blev han 11 år. 

Sonens önskemål för middag var på en lyxkrog här på ön, men den har inte öppet på vardagarna under vinterhalvåret, så då blev det andrahandsvalet: O´Learys. Jag åt en pulled oumph (är ju numera vegan/vegetarian), men den var lite småtråkig. Pommesen och coleslawen var godast. Och saltgurkan. Älskar saltgurka. Maken hatar det så jag fick hans också.
 
Inget skrivande idag, men manuset har rört sig i huvudet i alla fall. Nu blir det sova. Gudars så trött jag är...!
1 Helena Dahlberg:

skriven

Ah, förut när vi gick ut och åt blev det ofta O learys i Nacka forum, eller popcorn-restaurangen som barnen kallar den ;) Brukar ta en sizzling fajita och be att få den vegetarisk istället för med kött/kyckling som det är i menyn, är min o learys favorit. Men skulle vara nöjd med de där pommes fritesen och saltgurkorna också, såg riktigt gott ut! Tänk att det blev ett till barn till slut för er, fantastiskt! Måste ha varit en tuff tid innan, barnlängtan kan ju vara så stark och fysiskt påtaglig...

Svar: Aha, tack för tipset med sizzling fajita. Hoppas bara det finns glutenfritt bröd... :/ ;)
Ja, det var en ganska tuff tid, men det var ju så värt väntan.
Nina

2 EVELINA:

skriven

Stort grattis till honom! Och vad bra att det fanns andrahandsalternativ för middagen :) Tårtan ser jättefin ut också!

Svar: Tack så mycket. Tårtan var faktiskt en köpestårta, eftersom det är hans favorit. Han är väldigt kräsen när det kommer till tårtor, då duger inte mammas hembakade, då ska det vara köpes. :D
Nina

3 Elisabet Nielsen:

skriven

Nu har du satt myror i huvudet på mig. Vad katten är oumph?

Svar: Oumph är ett veganskt alternativ till kött som är gjort av sojaprotein. Jättegott. :)
Nina

Kommentera här: