En eftermiddag långt ut i skärgården

Idag åkte vi en bra bit ut på öarna för att se oss omkring lite. Vi åkte till en bro som heter Djuröbron som är väldigt hög och man får en så  vacker utsikt där. Vi parkerade bilen och promenerade upp på bron. Jag hade tänkt ta bilder på utsikten, men höjdrädd som jag är så kom jag mig inte för. Usch. Utsikten var jättefin (trots mulet väder), men jag hade fullt sjå att hålla paniken borta. Haha...

Efter det åkte vi till ett hembageri i Stavsnäs och fikade. Gud så vackert det är där i Stavsnäs! Trånga gator, gamla röda hus med punschverandor och alléer som kantar gatorna. Här skulle jag helt klart kunna tänka mig att bo (säger jag som nyss köpt hus på Ingarö), men då ska man ha jobb i närheten för oj vad långt att pendla! På väldigt kurviga vägar dessutom. Nä, jag är nöjd med det vi har. Men vackert var det...

 
Vad har du gjort idag?
1 Elisabet Nielsen:

skriven

Men, oh, så ljuvligt!
Och semlan ser rätt god ut också.

Svar: Jättevackert! Rekommenderas att åka dit om man har möjlighet. Semlan var underbar! :D
Nina

2 Annika:

skriven

Så vansinnigt fint! Skärgården är nästan lite exotisk för mig som bor bland bergen, tycker om bilderna du visar :) Vilken fin plats du bor på!

Svar: Ja det är otroligt fint här. Älskar skärgården, men jag gillar fjällen också (släktgården ligger i Jämtland). :)
Nina

3 Marie: Mitt skrivliv:

skriven

Ser så mysigt ut! Djurö är en härlig plats, har konfererat en del på Djurönöset genom åren.

Svar: Djurö är jättevackert. De här bilderna är dock inte från Djurö, utan från Stavsnäs som ligger strax innan Djurö. :)
Nina

Kommentera här: