Så avundsjuk

Mitt flöde på Facebook, Instagram och bloggar svämmar över av inlägg om och från bokmässan. Jag är så himla avis. Jag har inte lyckats komma dit en enda gång hittills få det alltid är något annat som händer. Denna helg ska jag åka till min barndomskompis i Skåne och mysa lite i Köpenhamn. Ska bli jättetrevligt.

Men jag är ändå avundsjuk. Ni som ska dit, ta en massa bilder som jag får se!

1 www.nastasida.blogspot.se:

skriven

Jag har heller aldrig tagit mig iväg! Känner att det skulle vara enormt trevligt att få leva och andas böcker och skrivande, tillsammans med andra människor ett par dagar. Jag har inget annat att skylla på än enormt lång resväg (dvs ekonomi + tid) och att jag varje år kommer på lite för sent att jag nog skulle vilja åka ändå. Man får leva genom andras rapportering helt enkelt 😄 /Annika

Svar: Men visst skulle det vara underbart! Varje år tänker jag att "nästa år så ska jag till bokmässan", och varje år hinner det bli mitten av september innan jag vet ordet av, och då är det för sent att hinna boka tågbiljett och hotell. Man får - precis som du säger - leva genom andras bilder och upplevelser. :)
Nina

2 Elisabet Nielsen:

skriven

Ja, visst blir man litet sugen?

Börja planera för Bokmässan 2017 redan nu. Skriv upp "Börja planera för Bokmässan - dit jag VERKLIGEN skall i år!" redan i vår i kalendern. Med hålltider för olika punkter som måste bockas av i god tid:
- boka biljett
- boka hotellrum
- boka biljetter till mässan
- fixa ledighet
- buffra bokbudgeten

Svar: Det låter som en toppenplan! Jag vill så gärna åka så jag kanske måste börja ställa in mig på den redan i vår!
Nina

3 Agneta:

skriven

Boka in nästa år! Du måste bara uppleva Bokmässan!
Men helg i Köpenhamn är inte fel det heller. :)

Svar: Ja! Nästa år MÅSTE jag ner! Helt klart. :) Men jag hade verkligen en mysig helg i Skåne/Danmark också så jag klagar inte. ;)
Nina

Kommentera här: