689 ord

Jodå, några ord fick jag allt till idag efter att sonen lagt sig. Maken jobbar sent och dottern firar sin pojkvän som fyller år. Jag har kelat med katten och skrivit lite grann när katten tillåtit mig att sluta klia honom. Dessemellan har jag kollat in min första uppgift i Historiakursen som släpptes idag. En artikel som ska läsas, recenseras och analyseras. Hu. Helgen blir ju inget läst och skrivet, så jag får kanske börja läsa på måndag. Ingen idé att försöka lura sig själv att "imorgon ska jag såklart läsa artikeln på bussen till jobbet". Jag vet hur jag är. Så in i dödens trött på morgnarna så det är ingen idé att försöka ens. Dessutom är det rätt mycket att fixa inför kräftskivan på lördag, så morgondagen blir späckad.
 
Därför känner jag mig extra nöjd med orden jag fick till idag. Tjohoo. Varje ord jag får ner på pränt är ett ord närmare slutet.
1 Elisabet Nielsen:

skriven

Härlig logik, det där att varje ord du får ner på pränt är ett ord närmare slutet. Skall nog försöka börja tänka så, jag med.

Svar: Tack. Jag försöker tänka så när det känns långt till målet. Det berömda kinesiska ordspråket: även en tusenmilaresa startar med det första steget tycker jag passar in just sådana här tillfällen också. Heja oss!
Nina

2 Helena Dahlberg:

skriven

Lycka till på visningen imorgon!

Svar: Tack. Vi får se idag om det gav något.
Nina

3 Anonym:

skriven

Bra jobbat! Det är väldigt många fler ord än du hade innan. :)

Svar: Tack! Ja, det går ju framåt om än sakta. :)
Nina

Kommentera här: