Ett magiskt slott och vad det besöket ledde till

Idag var vi till slottet Charlottenburg här i Berlin, ett slott med gamla anor som tillhört bland annat släkten Hohernzollern. Jag måste läsa på lite bättre om slottets historia kände jag, så jag köpte med mig en bok.

Nåväl, det var nog bland det mest magnifika jag sett någonsin. Jösses! Så mycket färger, sidentapeter, guld och silver så jag blev alldeles till mig i trasorna. Tyvärr var det ganska mycket folk där idag (säkert pga det skruttiga vädret ute) så bilderna blev inte optimala.

Hoppas bilderna lägger sig rätt nu, för jag har märkt att de kan lägga sig på snedden ibland när jag bloggar från mobilen. Suck.

I rubriken skrev jag att det här besöket ledde till något, och det gjorde det med besked. När jag gick där så presenterade sig helt plötsligt en karaktär för mig som tvingade sig in i mitt huvud och bara skrek att jag måste skriva om hans liv. Så nu har jag yxat fram honom och hans kvinnliga "motspelerska" och en grovskiss till handling. Ett romantiskt manus kommer det bli. Åh, vad jag längtar efter att få skriva om honom och hans hjältinna. Wow, vilka grejor som kan hända bara sådär!

1 Kati:

skriven

Oh milda himmel! Det ser verkligen fantastiskt ut!! Förstår att det var häftigt!!

Svar: Ja, det var verkligen superhäftigt! Rekommenderas! :)
Nina

2 Elisabet Nielsen:

skriven

Vilket otroligt ställe - och alla bilderna har lagt sig rätt. Bra bilder också, trots kringvirrande turistmyller, man får en klar uppfattning om rummens skönhet. Om man nu kan kalla det rum - salar, gemak, salonger, etc, är nog mer sanningssenligt.

Häftigt med din nye huvudperson som bara klev på och krävde att få sin historia berättad! Lycka till med det projektet.

Svar: Vilken tur att de lade sig rätt så ni kan få en uppfattning om hur galet vackert det var. Även om bilderna i en telefon inte kan göra skönheten i salarna rättvisa så kan man i alla fall se litegrann.

Tack, det ska bli jätteskoj att se vad han ska hitta på för kul min stilige unge man som klev in i mitt huvud. Romantik blir det i alla fall. :D
Nina

Kommentera här: