Novell inskickad!

Så har jag skickat in mitt bidrag till "Över en vårfika", Ariton förlags nästa novellantologi. En halvtimme före deadline! Den här novellen skrev jag på en enda kväll i somras, och sedan dess har den legat och mognat till i mig. Så idag var det dags att skicka in. Jag satt nu in i det sista och redigerade och pillade i den. Gud vad spännande det ska bli. Temat var "Det man inte talar om" och jag bidrog med en ganska mörk novell. Får se om den passar (och är tillräckligt bra förstås!), så nu blir det nagelbitning fram till mitten på november då jag får veta. Pirrigt. Håll tummarna för mig, please.

 
1 www.nastasida.blogspot.se:

skriven

Å så spännande, lycka till! /Annika

Svar: Ja, jättespännande! Tack! :)
Nina

2 Helena Dahlberg:

skriven

Ja vad roligt, håller självklart tummarna!

Svar: Jätteroligt! :) Tack, kommer behöva dem. ;)
Nina

3 Elisabet Nielsen:

skriven

Spännande, Nina - lycka till!

Själv har jag de senaste dagarna börjat peta i min absoluta huvudtext (den som jag skrivit på i närmare fyra år nu) som jag lade på operationsbordet i början av sommaren för en absolut nödvändig omstrukturering. Som vi båda börjar återhämta oss från först nu. Nu kliar det i fingrarna.

Svar: Tack, Elisabet. Härligt att det börjar klia i fingrarna nu när skalpellen fått göra sitt. :)
Nina

4 Sara:

skriven

Håller tummarna!

Svar: Tack så mycket!
Nina

5 Marie:

skriven

Åh vad spännande! Håller tummarna.
Hur funkar det om du blir utvald? Betalar de för utgivningen? Jag har en bekant som betalat för att ge ut grejer hos Ariton.
Jag är ganska ny på bloggandet och har upptäckt att många jag följer verkar ge ut noveller som delar av antologier. Hur vanligt är det och hur går man tillväga för att kanske, eventuellt, ha chans att komma med i en?
Ha en fin helg och tack för en bra blogg :)

Svar: Tack snälla du för tumhållning och fina ord!
Det här är första gången jag försöker medverka i en antologi, men jag saxar från deras FAQ:
"Hur det fungerar med förlagets rättigheter till novellbidrag som skickas in?
Varje författare äger sin text så vi som förlag kommer inte göra något anspråk på att ha ensamrätt på texten.

Finns det någon kostnad med att vara med?
Nej, det finns inga kostnader för att vara med.
Medverkande författare får en tryckt bok utan kostnad och köper valfritt antal böcker till självkostnadspris."

Så det kommer ju kosta förstås eftersom jag köper in det antal böcker jag tror att jag kommer sälja. Så har jag förstått det i alla fall. :) Jag ser det här med noveller som en chans att få något publicerat till att börja med. Jag har haft svårt för att skriva noveller, men håller på att testa och lära mig. Det är svårt. Men kul. :)

Ha en toppenhelg du med, och tusen tack! <3
Nina

6 Marie:

skriven

Det låter ju som en rimlig deal!
Jag är inne på samma sak, att börja se till att bli publicerad är ju ett viktigt första steg.
Lycka till :)

Svar: Precis. Någonstans måste man ju starta, så varför inte med noveller? :)Tack, och lycka till du med. :)
Nina

Kommentera här: