Underbara vår

Alltså vilka underbara dagar vi haft nu. Rena sommarvärmen! Igår hade vi 18 grader här och idag vet jag inte, men ca 15-16 grader i alla fall. Igår var vi ute och krattade och idag sopade jag altanen och bara njöt av värmen.

Spabadet syns i bakgrunden... Och om man är observant så ser man att det här togs innan jag sopat, haha.
 
"Mors lilla Misse i skogen gick..." Allt detta blåbärsris... Åh, vad gott det ska bli med blåbärspaj, blåbärssylt, blåbärsgröt ... Allt med bär från egna skogen. 
 
Idag har jag kikat lite på manuset igen, och funderat lite på mina karaktärer. Jag behöver spetsa till konflikten mellan dem, men har inte kommit på exakt hur. Jag har en idé, men får klura på om den håller.
 
Får sova på saken.
1 Elisabet Nielsen:

skriven

Det låter härligt, alltsammans!

Svar: Visst gör det?! :)
Nina

2 Helena Dahlberg:

skriven

Låter mysigt att gå och planera lite för manusets framfart mitt i alla vårkänslor. Är du klar med plugget efter den där låånga uppsatsen du skriver eller är det mer kvar efter det också?

Svar: Jamen visst! Jag tycker det är så härligt att få gå omkring och klura på manuset som omväxling till allt historiskt som snurrar i huvudet. Jag läser ju bara enstaka kurser i historia, men jag har inte tänkt läsa mer just nu. Eventuellt ska jag läsa religionsvetenskap i höst, men jag tror inte det just nu. Jag behöver ett år att bara "chilla". :D
Nina

3 Anonym:

skriven

Men var skönt då är du ju snart i mål! Älskar annars att plugga, så intressant att lära sig nytt och det finns så bra utbud här i Stockholm med!

Svar: Ja, det går ju framåt. :) Jag gillar också att plugga, men jag håller mig mest utanför Stockholm även om jag själv bor här. Just nu pluggar jag i Umeå.
Nina

Kommentera här: