Vilken produktiv dag!

Oj, vad jag har skrivit idag. Jag får nog inget pris som årets mamma idag heller, men sonen klagar inte så länge han har Netflix eller sin iPad. Jag tvingar honom dock att läsa lite bok som omväxling och så har han sin SvD junior som är en nyhetstidning för barn. Den är jättebra med aktuella nyheter blandat med kuriosa, serier och recept. Han älskar den och läser den från första till sista sidan. 
 
Jag har idag haft en dag då jag kunnat ägna mig åt mitt manus helt och hållet. Helt underbart. Jag har skrivit massor, samtidigt som jag raderat 3 sidor med personer och händelser som inte ska vara med. Eftersom jag tog bort 3 sidor text, och slutade på 3 sidor plus så borde jag ha skrivit ungefär 6 sidor idag. *klappar mig själv på axeln* Har ingen koll på antalet ord då jag tar bort så mycket och ändrar massor, så jag vet inte vad totalen låg på idag, men det lär ju ha blivit en väldans massa ord i alla fall. Så härligt när det finns tid, och jag bara sitter och smattrar med fingrarna på tangenterna. Då njuter jag. Det här manuset är så bra och jag känner så starkt för det. 
 
Sade jag att det är jättebra?
 

Kommentera här: