Helt ledbruten idag!

Aj aj aj. Jag har ont i varenda muskel och varenda led idag. Jag känner mig verkligen som en gammal tant som hasar sig runt i huset. Massagen igår var jätteskön, men oj vad mycket stela muskler och låsningar i ryggen hon hittade. Hon rådde mig att gå till en naprapat/kiropraktor för att få ordning på mina låsningar i ryggen då jag har ett snett bäcken. Jahapp. Bara att lyda då.
 
Och om inte det var nog med knådade muskler, så höll jag och sonen på utomhus nästa hela dagen. Jag målade terrassen (tills färgen tog slut, grrr...) och terrassgolvet och trappen och sonen målade muren till terrassen. Gissa om det pajar knän att krypa runt och måla golv. Sedan satte maken och jag upp ett vindskydd... Inte konstigt att hela kroppen skriker ...
Min älskade Jakobs stege. Den är så himla fin. Jag tog en planta en gång för många år sedan från mammas föräldrahem, och den växer och frodas så bra här i min trädgård. För mamma var det här hennes barndoms blomma, och eftersom mamma nu är död så tänker jag på henne när jag ser den blomma för fullt.


Min rhododendron i kvällssol. Jag njuter för fullt av all prakt i trädgården nu, eftersom det är sista sommaren vi bor här. Om ett halvår flyttar vi.


Jo, men visst blir det skillnad? Eller? Hehe...
 
Så nu är det snart dags att gå ut och göra sitt värv igen. Måla och rensa ogräs.
 
Wiihoooo.
 
Not.

Kommentera här: