Go'fika, novell och resa till Berlin

Ja, det var nog veckans spretigaste inlägg. Men idag blev det lite mer rensning, och sedan åkte vi till Farsta C för att beställa en resa. Sonen ska åka upp till Norrland en vecka i sommar för att vara med sin faster med sambo utan oss. Det känns jättebra för oss att han får testa att vara borta från oss ett tag. Han åker upp tillsammans med sin ena kusin + sambo, och åker hem med sin andra kusin + kompis, så han behöver inte åka ensam på flyget. Det var mest det jag var orolig för, att han skulle behöva åka flyg ensam, men nu löste det sig. Att han är där med sin faster en hel vecka, det tror jag kommer gå alldeles utmärkt. Just för att vi känner oss trygga med att han är där så har maken och jag beställt en resa bara för oss två. Det blir första gången vi åker någonstans utan barnen, och det är SÅ välbehövligt att få ha lite vuxentid utan att behöva tänka på att vi behöver gå tillbaka till hotellet för sonen behöver sova eller titta på vilken mat restaurangerna har så kidsen kan äta. Nu blir det bara vi två.
 
Och resan går till Berlin. Det ska bli så spännande att få åka dit.

 
Sedan åkte vi till ett fik i Hökarängen och drack kaffe och åt rabarber/jordgubbspaj med kardemumma. Alltså, det måste ha varit den godaste paj jag har ätit tror jag! En liten kanna vaniljsås fick man till också. Guuuuud så gott!
 
Jag har också påbörjat min novell till novelltävlingen! Hurra! Jag har huvudpersonen klar, och tidsåldern. Japp, det är en historisk novell. Föga förvånande kanske då jag gillar att skriva historiskt... Mer än så säger jag inte.
 
Nu ska jag snabbt kolla igenom det jag skrivit i novellen innan jag lägger mig för att sova på saken. 

Kommentera här: