Livets små fördelar

Igår kom dotterns pojkvän hit för att käka middag, och han har precis blivit klar med sin utbildning till bartender. Självklart visade han upp sina färdigheter i både att göra goda drinkar och i "flairing". Flairing är när bartendern kastar upp flaskor och sådant i luften och gör konster med dem för att roa och underhålla gästerna i baren. Typ som i filmen Cocktail. Han är duktig på det, och jag testade med en flaska ute på gräsmattan. Aj vilka smällar jag fick på fingrarna och händerna när jag provade, men jag fick till några tricks i alla fall. 

Underbara Cosmopolitans till mig och dottern. Yum! (det är ett filter på fotot, drinkarna är rödare i verkligheten)
 
 
Idag blir det förberedelser inför sonens avfärd ikväll till Norrland. Vi ska nu sätta igång att packa strax.
 
Men jag vill ju skriva...
1 Eva-Lisa:

skriven

Hehe, det mesta ser enkelt ut när någon som redan kan det gör det. Drinkarna såg fantastiskt goda ut i alla fall :)
Vad skoj att han ska till Norrland! Där bor ju jag, men ganska högt upp :)

Svar: Han har också åkt väääääldigt långt upp. Utanför Kiruna.
Nina

Kommentera här: