Dör av trötthet

Inte en bokstav skriven idag heller. Är så trött så jag ramlar snart ihop. Sover halvknackigt igen (pga hormoner), jobbar, kommer hem, lagar mat, och så sedan när maken kommer hem och maten är uppäten och bortstädad så är det dags att rensa. Idag har vi röjt i matkällaren. Fy vad mycket saker det finns. En massa går till Myrorna, så jag ska ringa dem imorgon att de kan hämta en massa kartonger hos oss.
 
Snart är det söndag, då är det visning. Gode Gud så skönt det ska bli att ha det klart!!!
1 www.nastasida.blogspot.se:

skriven

Vi flyttade när dottern var nyfödd och sambon jobbade väldigt mycket. När det var som mest kaos övervägde jag att lägga allt ute på gården, i en hög, och använda solstickan. Men, jag eldade inte, och det ordnade sig till slut :-) Lycka till med allt! /Annika.

Svar: Åh Gud. Förstår känslan väldigt väl. Väldigt. Väl. 😉😳😂
Tack, det behövs med lite glada påhejningar. 😊
Nina

2 Elisabet Nielsen:

skriven

Har du också märkt att flyttningar bara blir värre och värre med åren? När jag pluggade vid högskolan i Örebro och flyttade från vandrarhemmet till min första lägenhet flyttade jag faktiskt per buss. Med fyra resväskor kläder och böcker och personliga tillhörigheter samt några kassar med nyköpta prylar till lägenheten och litet mat. Två olika bussar och bussbyte mitt i stan, tog fyra vändor att flytta allt. Fasar för hur det skulle vara att flytta i dag.

Svar: Åh, herregud ja! Jag förstår inte var vi ska få plats med alla prylar som vi har nu! Hjälp! När jag flyttade hemifrån första gången och blev sambo så hade jag det viktigaste i ett par resväskor och åkte tåg till Malmö där jag bosatte mig några år. Nu? *dör* Blir väl bortåt 100 kartonger och så en massa möbler och säckar på det. Ryser vid tanken...
Nina

3 Katarina:

skriven

Oj, ska du flytta? Vart bär det av då? Förstår att det är en hel del att packa, slänga, sälja osv. Men vad spännande det låter.

Svar: Vi ska flytta till Ingarö - ut i skärgården! Ska bli så himla härligt! Men maj gadd vilket jobb innan dess...!!
Nina

4 Elisabet Nielsen:

skriven

Ett tips. Om du räknar med minst 100 kartonger, beställ sådär en 20 - 25 extra kartonger. De kommer med all sannolikhet att behövas. Man har alltid mer prylar än man tror. Och de tar mer plats än man kan föreställa sig.

Svar: Åh herregud ja. Och många rullar med sopsäckar. De brukar också vara bra att ha när kartongerna är slut... :D
Nina

Kommentera här: