Läser just nu

Jag brukar alltid ha flera böcker på gång samtidigt. En bok i handväskan som jag läser på tåget, en bok på nattygsbordet och ibland även en bok att läsa i soffan. 2-3 böcker brukar jag ha på gång samtidigt, och det funkar jättebra. Jag har inga problem att växla mellan böckerna utan kommer in i dem direkt.
 
Den här boken köpte jag i Egypten eftersom jag hade i all hast packat ner en bok som jag redan läst! Klantigt till tusen. Det var inte helt lätt att hitta böcker på engelska, så när jag slutligen hittade en bokhandel så hade de dels jättedyra böcker och inte så stort urval. Men den här boken hittade jag i alla fall, och den läser jag på tåget till/från jobbet. Den är precis som Browns övriga böcker fartfylld och full av symboler. Den är väldigt spännande so far.
 
Den här boken läser jag på kvällen innan jag stänger mina ögon. Jag gillade Hildebrandts trilogi om Valhalla (Freja, Idun och Saga) så den här boken ser jag så fram emot att sluka. Den har börjat bra i alla fall även om jag inte läst så jättemycket än.

Brukar ni läsa flera böcker samtidigt eller läser ni bara en åt gången?

Kommentera här: