Det är mycket nu

Har fullt upp med min B-uppsats i historia. Det är mycket att läsa och skriva. Hu. Men det är roligt och jag har ju faktiskt valt det själv så jag ska inte klaga. Inte egentligen... Hehe. Men lite ibland kan man väl få gnälla.
 
Dessutom har jag fått en lärarkandidat som jag ska hjälpa på bästa sätt på jobbet, och visst blir det ett merarbete med en kandis i hasorna, det går inte att förneka. Nu är hon lättsam och bra, och det visar sig att vi har jobbat på samma ställe som sjuksyrror så det blir en del skvaller, så det blir inte så betungande ändå. Tur det.
 
Det går fortsatt bra med min viktkamp, och jag kämpar varje dag mot sockermonstret, och varje dag blir en aning lättare. Idag har jag faktiskt inte haft något särskilt sug. Jag har varit ganska mätt (eller ok, egentligen o-hungrig, mätt är väl att ta i...), så jag har inte känt att jag behöver något extra. Idag gick jag dessutom en promenad på lunchen och det är verkligen jätteskönt att kunna göra det. Det blir bara 20 minuter, men det räcker för att jag ska känna mig piggare och att det ska kännas nyttigt och bra i kroppen resten av dagen. 20 minuter är bättre än inget alls.
 
Nä, nu är det dags att plugga vidare. Tur det finns gott Rooibos-te att dricka till. 
1 Joline:

skriven

Bra att du kämpar mot sockermonstret och bra att du kom ut på en promenad på lunchen! Det är ju egenligen hur bra och smart som helst, tänkt om jag kunde ta efter de ;)

Svar: Hej och tack. :) Vi har tur som har en liten sjö i närheten där jag jobbar som tar 20 minuter att gå runt. Jättebra att göra på lunchrasten. Vi äter snabbt så går vi iväg sedan. Har du inte möjlighet att gå pga jobbet?
Nina

2 Joline:

skriven

Oj va sent jag såg ditt svar. Jo jag har möjlighet, det gäller bara att ta sig ut...

Kommentera här: