Novelltävling

Jag är så otroligt feg när det gäller noveller. Varför feg? Jo, jag tror att jag inte kan skriva en novell. Jag har faktiskt ingen aning om ifall det är tillräckligt tempo, tilltalande karaktärer och en bra handling. Jag har skrivit en novell som jag är riktigt nöjd med eftersom jag tycker att den är lite outside the box. Det är en kärlekshistoria i en lite annan tappning, och jag gillar den jättemycket. Den är varm, fylld av glädje och gränslös kärlek, sorg men också hopp. Allt detta på lite drygt 10 000 tecken.
 
Jag hade först tänkt skicka in den till uttagningen av noveller till antologin #älskanoveller: 30 nyanser av kärlek, men hur det nu var så blev jag så osäker på mig själv så jag skickade aldrig in den. Dumt, jag vet, men jag kände mig inte så jättekaxig just då, så jag skyllde på allt möjligt så jag lyckades förhala det så pass länge att detblev försent. Något jag grämde mig över rejält efteråt att jag inte följde devisen "bättre lyss till den sträng som brast än aldrig spänna sin båge", utan lät jante ta överhanden. 
 
Nu ska jag försöka med den HÄR tävlingen. Vi får väl se hur det går. Förmodligen inte alls, men jag ska i alla fall kliva över kanten till det skrämmande och skicka in den. Ska bara redigera klart den så jag gestaltar bättre än vad jag gjort hittills.
 
Håll en tumme för mig, will you?! Please...?

Kommentera här: