Saknar...

Kära dagbok.
 
Idag var det en dag fylld av stress. Plugg och jobb tar så himla mycket tid och skapar stress som gör att jag inte mår bra. Då längtar jag extra mycket bort från vardagen. Särskilt mycket saknar jag Jordanien och hoppas att vi snart kan åka dit igen. Suck. Vyerna ... maten ... solnedgångarna ... människorna ... dofterna ... Ack ja. Drömma kostar ju inget som tur är.
 
Nu ska jag ta och sova snart och hoppas att min åldrande kropp låter mig sova lite bättre i natt, men först duscha.
 
Vi ses imorgon.
 
Din
/Nina                                                                                 
På väg in till Petra.
 
Mäktigaste vyn jag upplevt!
 
Petra.
 
Tabbouleh. To die for!
 
Mmm... den lukten...
 
Magiska solnedgångar såg vi nästan varje kväll.
 
En selfie i öknen i Wadi Rum vid solnedgången.
 
Wadi Rum. Rött och vackert.
 
Palmer, båtar, vatten och berg. 
 
Den underbara Jordanska nationaldrycken. Lemon-mint. Syyyyyyrlig så tungan krullade sig, men så gott när det var varmt.
1 Linn Thunlind:

skriven

Hej
Åh vad härligt det ser ut, längtar också till varmare breddgrader :) Har äntligen hittat till din nya blogg har ju hängt på din andra blogg, har dock inte varit in dit så ofta men nu så har jag hittat rätt :) Grattis till viktnedgången också :)

Ses säkert snart Kramar

Svar: Hej! Kul att du hittade mig igen. :) Ja, nu känns det som man skulle vilja iväg till sol och värme. Kom och hälsa på snart!
Kram
Nina

2 Linn Thunlind:

skriven

Hej
Det ska vi göra, så fort vi får tid, har fullt upp på praktiken och skolan! Vi slutar inte skolan förrän 20 juni, hade gärna slutat lite tidigare :)

Svar: O vad sent ni slutar! Jag slutar 12 juni! Bara dryga 2 månader kvar nu... ;)
Nina

3 Agneta:

skriven

Ser helt ljuvligt ut. Skulle kunna tänka mig att åka dit.

Svar: Jag lovar, det blir en resa ni aldrig glömmer. Det var helt fantastiskt där, så passa på innan det blir för exploaterat. Rekommenderas!
Nina

4 Linn Thunlind:

skriven

Lyllo dig! Men det är väl sånt man får ta när man valt en utbildning som bara är på 2 år då får man kortare sommarlov, men man kommer ju fortare ut i arbetslivet :)

Svar: Visst är det så. Nu är det inte långt kvar till sommaren. Håll ut! :)
Nina

Kommentera här: