Kursregistrering

Alltså, varför måste det vara så himla krångligt att registrera sig på kurser på universitetet?! Jag ska läsa Historia B, antingen i Umeå eller Göteborg. Kursen är på distans, så det beror helt på var det verkar mest intressant. Just nu lutar det åt Umeå, men än har jag inte sett kursmomenten helt och hållet för Göteborg, så vi får se. Spännande (och tufft) ska det bli. Men att registrera sig på kurserna är allt annat än lätt. Knapphändig information från universiteten om lärplattformerna och hur man ska gå tillväga, det är ett problem. Maken skulle plugga en kurs i Umeå förra året, men pga att det var så krångligt att registrera sig så missade han kursen för han hade reggat sig på fel sätt. Hopplöst. Fattar inte varför det måste vara så überkrångligt. Men nu hoppas jag att jag är reggad på båda lärosätena så jag får välja var jag ska plugga i år.
 
Idag var vi ute på en cykeltur på kvällen, jag, maken och sonen. Han har just lärt sig cykla (sonen alltså, hehe) och vi cyklade till Skogskyrkogården för att sonen ska få öva att cykla. Vi åkte förbi Greta Garbos grav som är otroligt rofylld och vacker, och där tog vi några bilder.
 
Nu ska jag redigera.
 
Hej.
 

 

Kommentera här: