Min påskhelg

 
Så var jag här igen! Hej på er!
 
Jag har varit påskledig och haft det riktigt avkopplande och skönt uppe hos svägerskan och hennes familj uppe i norr. Vi har blivit bortskämnda med mat, vin och barnpassning så vi har kunnat sova lite längre än vi brukar göra, och det har verkligen varit så livgivande. Vi har varit ute hela dagarna i solskenet, åkt ut på skoterturer, grillat, druckit kokkaffe som kokas över elden, busat med 3 hundar, pimplat, solat, åkt madrass efter islandshäst, ätit påskgodis så det sprutat ut genom öronen, badat vedeldad utebastu varje kväll... Ja, det har varit helt galet skönt.
 
Vi hade dotterns engelske pojkvän med oss så han skulle få uppleva livet i norr, och självklart var vi på ett besök i Ishotellet i Jukkasjärvi. Vackert som vanligt.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Skoterfärd med 4 skotrar och 3 kälkar ut i det fantastiska landskapet några mil utanför utanför Kiruna. 
 
 
Orörd snö på en sjö. Vackert så det gör ont.
 
En selfie måste ju förstås tas
 
A view from a snöhög
 
Muurikkan, smörgåsjärnen och kaffepannan är redo att sättas på elden.
 
Vacker kvällsvy tagen på skotersläden på väg hem från påskmiddag hos svägerskans sambos föräldrar. Magiskt, även om det är svårt att ta en bra bild i farten... 
 
Det var en underbar vecka i norr, men trots allt så skönt att komma hem till Misse igen!
 
Hoppas ni alla haft en underbar påsk!
1 Charlotte Cederlund:

skriven

Vilka inspirerande bilder! Särskilt för mig som ju skriver ett manus som utspelat sig i de Norrländska skogarna!!!

Svar: O vad spännande det låter! Norrländskan i mig jublar. ;) Vill du ha en testläsare anmäler jag mig! :D
Nina

Kommentera här: